Veelgestelde vragen
Bestellen
Je kan bestellen via verschillende kanalen:
- Via onze website www.pelckmansuitgevers.be.
- Per e-mail naar klantendienst@pelckmans.be
- Telefonisch via het nummer +32 (0)3 660 27 20
Let wel: indien het een omvangrijk order betreft, zullen wij altijd vragen om je order schriftelijk te plaatsen.
Bij je eerste order in onze webshop moet je je eenmalig registreren. Op basis van je profiel (leerkracht, school, particulier,...) is het mogelijk dat je later doelgerichte info binnen jouw interessegebied zal ontvangen.
Je kan zaken als lever- of factuuradres eenvoudig aanpassen. Als bedrijf vul je ook steeds je btw-nummer in.
Nadat je een bestelling geplaatst hebt via de website ontvang je een automatisch gegenereerde bevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres.
Momenteel kan je via de website alleen orders plaatsen met verzending binnen de Benelux. Hoe je dat doet, lees je bij ‘Hoe werkt het bestellen via de websites?’.
In sommige gevallen leveren wij ook in het buitenland, de voorwaarden hiervoor kun je nagaan door contact op te nemen met de klantendienst.
Indien je webbestelling niet correct is, of je wil je bestelling aanpassen: Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst met vermelding van je bestelnummer en geef aan wat er niet goed is of wat je wil aanpassen.
Leveringen
Vrijwel meteen krijg je een e-mail met de bevestiging van je bestelling. Indien deze niet in je inbox staat, controleer dan je spamfolder. Als je mail in de spamfolder staat of je krijgt geen bevestiging aan neem dan contact op met onze klantendienst.
In de webshop of op je weborder kan je zien wanneer een uitgave gepland staat. Indien alles volgens planning verloopt, mag je enkele dagen na het verschijnen je bestelde product de levering verwachten.
De door Pelckmans uitgevers opgegeven levertijd wordt zo veel mogelijk nagekomen, maar is niet bindend. Het overschrijden van de levertijd geeft de opdrachtgever of afnemer niet het recht om af te zien van zijn verplichtingen uit de overeenkomst. De opdrachtgever of afnemer heeft geen recht op een schadevergoeding.
Bij beschikbaarheid van het artikel mag je rekenen op maximaal 2 à 3 werkdagen. In drukke periodes kan dit oplopen tot 5 werkdagen.
De tarieven worden berekend per gewichtsklasse. Een actueel overzicht kan je vinden op de pagina Levering & verzending.
Om de tarieven te achterhalen voor leveringen buiten België neemt u contact op met onze klantendienst.
In bepaalde gevallen levert Pelckmans ook buiten de Benelux, om de voorwaarden hiervoor te achterhalen neem je eveneens contact op met de klantendienst.
Betalen
In deze webshop hebben wij een beveiligde betalingsmodule van Ingenico geïntegreerd. Ingenico is marktleider op het gebied van e-commerce en garandeert 100% veiligheid bij betalingen. Voor meer info over onze betalingen kan je terecht op onze algemene voorwaarden.
Educatieve uitgaven waarop een beoordelingstarief wordt goedgekeurd, kunnen niet op voorhand worden betaald. Een factuur met alle betalingsdetails wordt meegeleverd bij de artikelen.
Retour
Na ontvangst van je order heb je als consument het recht om binnen 14 kalenderdagen (een deel van) je bestelling te retourneren. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.
De retourprocedure verloopt als volgt:
- Stap 1: Stuur ons een mail of link met vermelding van het factuurnummer en geef daarin aan welk artikel je wilt terugsturen met vermelding van de reden waarom je het wil retourneren.
- Stap 2: Wij bevestigen je retouraanvraag per e-mail.
- Stap 3: Verpak het te retourneren product opdat het niet beschadigd kan geraken, steek een kopie van de factuur of leverbon in het pakket en stuur de retourzending voldoende gefrankeerd naar: Pelckmans uitgevers nv, Brasschaatsteenweg 308, 2920 Kalmthout.
- Stap 4: Van zodra wij de terugzending in onberispelijke staat hebben ontvangen, bezorgen wij je zo spoedig mogelijk een creditnota, indien van toepassing.
Inloggen
Om je wachtwoord te achterhalen, ga je als volgt te werk:
- Stap 1: Bij 'mijn account' klik je op inloggen.
- Stap 2: Daar kies je 'Wachtwoord vergeten'.
- Stap 3: Na het invullen van je e-mailadres krijg je per mail een link.
- Stap 4: Ja kan via deze link een nieuw, veilig wachtwoord aanmaken.
Klantendienst
Onze klantendienst is te bereiken via de pagina contact, per mail naar het adres klantendienst@pelckmans.be of telefonisch op het nummer +32 3 660 27 20.
Onze klantendienst is beschikbaar van maandag tot donderdag, telkens van 8.30 tot 12.30 en van 13.00 tot 17.00. Op vrijdag is ze bereikbaar tot 16.00. Gesloten op zaterdag, zondag en feestdagen.
Klachten
Klachten of bemerking over de levering moet je schriftelijk melden binnen de 3 werkdagen op de pagina contact. Andere opmerkigen mogen steeds gemeld worden aan onze klantendienst.
Prijzen
Al onze prijzen zijn inclusief btw en exclusief verzendkosten, tenzij bij een tijdelijke actie en/of anders vermeld. De prijs die je te zien krijgt bij het afrekenen van de bestelling is echter inclusief btw en transportkosten.