Espace entreprise
Franse bedrijfscommunicatie op maat
Een graadspakket bedrijfscommunicatie specifiek ontwikkeld voor leerlingen van de derde graad tso handel en secretariaat-talen, maar ook geschikt voor het behalen van specifieke doelstellingen van het leerplan boekhouden-informatica en informaticabeheer.
Bij het ontwikkelen van deze methode werd gelet op de echte bedrijfswereld. Geen saaie handelscorrespondentie, maar realistische en plausibele, authentieke bedrijfscommunicatie.
Lees meer over Pelckmans Portaal.
Levensecht
Leerlingen ontdekken de bedrijfswereld aan de hand van een levensecht bedrijf Prêt-à-Fêter. De bedrijfswebsite en de bedrijfsfolder creëren een realistische context. Jongeren leren correct informatie vragen via mail, telefoon of internet. Ook een bestelling plaatsen, gepast antwoorden op vragen van klanten, reageren op offertes of klachtenbrieven schrijven komt aan bod.
Kan als aanvulling gebruikt worden bij eender welk basisboek en om de specifieke doelstellingen te bereiken voor de richtingen boekhouden-informatica en informaticabeheer.
Actionele aanpak
Elke les eindigt met een taaltaak: leerlingen schrijven een (digitale) brief of houden een zakelijk gesprek. De methode besteedt ook veel aandacht aan culturele verschillen.
De aantrekkelijke lay-out en heldere structuur bieden leerlingen heel wat houvast. Leerlingen weten hierdoor precies wat ze moeten kennen en kunnen
De methodesite biedt heel wat audio- en videomateriaal van modeldialogen. Ook digitale sjablonen en brieven, die als model gebruikt kunnen worden, vormen een bijzonder praktisch instrument.